Framtidens_kommunikation-medium

Framtidens marknadsföring och kommunikation är ett tankeväckande trendföredrag på ca 1-1,5 timmar. Talare är Peter Siljerud, vd Futurewise, som inspirerat över 30 000 personer genom åren. Mer information finner du nedan.

Innehåll i föredraget Framtidens marknadsföring och kommunikation

Framtidens_kommunikation-bannerDet blir allt mer uppenbart att det tidigare sättet att kommunicera och nå kunder inte längre fungerar. Över 80 procent av svenskarna är negativa till reklam. Vilket inte är så konstigt eftersom en svensk dagligen möts av i snitt 7 300 kommersiella budskap. Hälften av reklampengarna slängs i sjön menar Sveriges börsbolag och investeringarna blir allt svårare att räkna hem i mediebruset.

I ljuset av detta krävs nya kreativa metoder för att nå fram till reklamcyniska mottagare. Detta föredrag presenterar centrala trender inom marknadsföring och kommunikation och ger inspiration om hur man med nytänkande kan nå fram.

Vi svarar på frågor som:

  • Hur förändras inställningen till reklam?
  • Vad karaktäriserar framtidens kommunikation?
  • Hur skapar framstående företag mervärden via marknadsföring?
  • Hur förändras social media och vad kommer sen?
  • Vilka kommer vi att lyssna till och påverkas av i framtiden?
  • Vilken roll får mobila kanaler och vilka tjänster kan vi förvänta oss?
  • Vad innebär datadriven marknadsföring och sammanhangsbaserade tjänster?

Föredraget tar upp de för stunden hetaste trenderna, exempelvis imperfektionism, butlermarknadsföring och kontextuella erbjudanden.

Du får också reda på varför hälften av de anställda på världens största reklambyrå inte arbetar kreativt, och varför man i framtiden inte längre kommer söka kunder till sina erbjudanden.

Kontakta oss för mer info och pris