Framtidens_konsumtion-medium

Framtidens konsumtion och retail är ett underhållande trendföredrag på ca 1-1,5 timmar. Talare är Peter Siljerud, vd Futurewise, som inspirerat över 30 000 personer genom åren. Mer information finner du nedan.

Innehåll i föredraget Framtidens konsumtion och retail

Framtidens_konsumtion-bannerFör närvarande sker en kraftig förändring i hur konsumenterna beter sig. Nya beteenden drivs på av radikala värderingsskiften liksom den snabba teknikutvecklingen. Inställningen till konsumtion omprövas i ljuset av nya ekonomiska och miljömässiga förutsättningar. Polariseringen mellan lågpris och premium blir allt mer påtaglig. E-handel ökar med över 15 procent årligen vilket är betydligt snabbare än butikshandeln. Sammantaget blir konsumenten allt mer svårläst och komplex.

Framtidens konsumtion kommer alltså inte vara som idag plus lite till – den kommer att vara något helt annat. Detta föredrag tar upp de viktigaste trenderna som påverkar konsumtion och retail och ger nya idéer om hur man som aktör kan finna en plats på den framtida spelplanen.

Vi svarar på frågor som:

  • Vilka nya värderingar präglar framtidens konsumenter?
  • Vad är lyx och status i framtiden?
  • Hur förändras konsumentens roll och beteende i köpprocessen?
  • Vad gör kreativa föregångare när det kommer till upplevelser och platser?
  • Vad leder utbudsöverflödet och transparensen till?
  • Vilken roll får teknik och mobiler för retail?
  • Vilka hot och möjligheter utgör e-handeln?

Föredraget tar upp de för stunden hetaste trenderna, exempelvis hybridhandel, skuldfri konsumtion, teasing och realtidsreklam.

Du får också reda på varför det bara tar 10 minuter att klippa sig i Japan, varför många förstör sina IKEA-möbler och hur man kan sälja saker som inte existerar.

Kontakta oss för mer info och pris