Supertrenderna

I november 2018 utkom Peter Siljeruds tredje bok med titeln Supertrenderna. Bokens fokus är försäljning och marknadsföring – ett område som fullständigt översvämmas av data, analyser och rapporter. Vi kan dagligen läsa om nya fenomen, banbrytande teknik och förändrade köpbeteenden. Att orientera sig i denna explosion av nyheter är inte enkelt, särskilt inte när vi ska uppfylla våra kortsiktiga mål samtidigt som vi ska utveckla långsiktigt hållbara strategier.

Syftet med den boken Supertrenderna är att hjälpa dig att lyfta blicken. Boken samlar hårda fakta, tolkar omvärldssignaler och omsätter dem i inspirerande insikter. Dessa supertrender visar – likt ett fyrtorn – vägen framåt. Med denna bok blir du bättre rustad för att framtidssäkra din marknadsföring och försäljning och fatta rätt beslut vid rätt tidpunkt.

Boken är skriven tillsammans med Henrik Larsson-Broman och Markus Ejenäs på ProSales Institute.

Köp på Publit (ca 240-300 kr)

Köp på AdLibris (ca 330 kr)

Köp på Bokus (ca 330 kr)

Bryt normerna – Allt du lärt dig om arbetslivet är fel

bryt_normerna_omslagI maj 2015 lanserades Peter Siljeruds andra bok: Bryt normerna – allt du lärt dig om arbetslivet är fel. Utgångspunkten är att vår värld förändras i ett allt snabbare tempo – men arbetslivet gör det inte! Hur kommer det sig att vi håller fast vid förlegade sätt att arbeta, skapa incitament och organisera och leda anställda? Vanans makt är stor, så stor att alla som fortsätter göra som de brukar riskerar att bli omsprungna.

I den här lika utmanande som upplysande boken tvingar författaren oss att öppna ögonen för det uppenbara: de normer som vi traditionellt lever efter i arbetslivet är hopplöst förlegade. Och antingen fortsätter vi att backa in i framtiden eller så tar vi makten över våra liv genom att utmana och tänka efter före. Det här är en bok för dig som inte vill bli omsprungen, för dig som vill vara med och forma morgondagen.

Köp på AdLibris (ca 190 kr)

Köp på Bokus (ca 230 kr)

100 trender – Din guide till framtiden

100trender_omslagUnder 2011 landade boken ”100 trender – din guide till framtiden” i bokhandeln. Peter Siljerud presenterar 100 trender inom områden som värderingar, ekonomi, företagande, internet, media, reklam och konsumtion.

Boken låter dig ta del av insiktsfulla observationer, överraskande statistik och tankeväckande slutsatser om hur vår värld förändras. För alla organisationer som vill ha koll på centrala megatrender så är detta bibeln!

Boken nominerades till Årets marknadsföringsbok av Sveriges Marknadsförbund.

Köp på AdLibris (ca 280 kr)

Köp på AdLibris som e-bok (ca 210 kr)

Köp på Bokus (ca 280 kr)

Köp på Bokus som e-bok (ca 210 kr)